Sistem Pengurusan Audit Nilai 2009

KONSEP AUDIT NILAI

Sistem pengurusan audit nilai ialah satu kaedah untuk menilai keberkesanan program-program nilai murni dalam perkhidmatan awam. Ia bermatlamat untuk mengukur tahap keberkesanan penerapan, penghayatan dan pengamalan nilai murni dari segi ideologi, peribadi, persepsi dan juga melalui maklum balas pelanggan dengan mengambil kira enam nilai teras perkhidmatan awam iaitu amanah, benar, bijaksana, adil, telus dan bersyukur.

Sistem pengurusan audit nilai mengguna pakai lima (5) instrumen iaitu:

• Rekod Amalan Nilai

• Indeks Nilai Ideal

• Indeks Nilai Peribadi

• Indeks Nilai Organisasi

• Rekod Maklum Balas Pelanggan.

Data yang di kumpul dapat memberi gambaran mengenai tahap pengamalan nilai-nilai murni di jabatan dan agensi terbabit. Seterusnya dapatan audit nilai boleh digunakan untuk membuat perancangan program-program nilai yang bersesuaian di jabatan dan agensi.

Nantikan auranya dan anda pasti teruja
Bertempat di Tingkat 3, Menara DBKL 3, Jalan Raja Abdullah
Mulai 5.10.2009 hingga 16.10.2009
Hanya membawa jari yang pantas dan hati yang ikhlas
Sepasang suami isteri bahagia akan membantu anda disana.

Tahniah jika anda terpilih sebagai responden. Sila jawab soalan dengan jujur, jangan main-main tau.


soalan-soalan psikologi menanti anda daripada JPA.



Soalan 8, Bahagian 1: " Tidak apa curi tulang waktu bekerja asalkan kerja siap "
Encik K ( bukan nama samaran ) - "Tidak Pasti?!"

Maklumat lanjut :
SISTEM PENGURUSAN AUDIT NILAI (SPAN) DALAM PERKHIDMATAN AWAM


* gambar-gambar responden serta urusetia dari Bahagian Perkhidmatan yang terlibat akan dikemaskinikan.

1 ulasan:

JPSM October 4, 2009 at 12:34 AM  

kk tima kasih ats maklumat berguna nie,
kalo x kmi pun x tau aper die audit nilai nie.

Post a Comment

Komen pembaca

Powered By Blogger
Related Posts with Thumbnails

Info Blog

Bahagian Perkhidmatan, Jabatan Pengurusan Sumber Manusia adalah bahagian terbesar serta guna tenaga teramai dalam Jabatan Pengurusan Sumber Manusia beroperasi di Tingkat 24, Ibu Pejabat DBKL, Menara 1. Fungsi adalah berkaitan dengan perkhidmatan kakitangan DBKL merangkumi Elaun, Cuti, Pinjaman, Pencen, Pengesahan Dalam Perkhidmatan ,Jawatankuasa Pakaian Seragam serta menyimpan fail peribadi kakitangan DBKL sejumlah lebih 10 ribu kakitangan. Blog ini telah dirasmikan oleh Encik Jamal KUP pada 27.7.09.
Upadate: Telah bertukar nama kepada Unit Persaraan & Kemudahan mulai bulan September 2011