Al-Fatihah

Dalam Kenangan Allahyarham Johari bin Abu Bakar
DBKL : 1976-2009


" Arwah seorang yang komited dengan kerja dan selalu menolong serta membantu kawan-kawan dalam setiap aktiviti atau kenduri. Arwah seorang kakitangan yang mempunyai semangat kerja yang tinggi serta aktif bergaul dengan masyarakat. Kehilangan arwah amat amat dirasai lebih lagi kepada rakan beliau yang pernah berkerja serta mengenali rapat dengan arwah. Ini dibuktikan oleh kehadiran kenalan yang agak ramai di majlis pengembumian arwah " - En. Jamal edit oleh K.K-

" Terkenang bubur lambuk arwah Abg Joe yang diberi percuma kepada saya di bulan Ramadhan tahun lepas. Abg Joe adalah sumber inspirasi kerja saya, terima kasih abg Joe yang telah banyak mengajar saya dalam tugas kerja walau seketika kita bekerja ... :'( " - K.K -



Arwah dilahirkan pada 31.3.1956 di Muar, Johor. Mula memasuki DBKL pada 1.7.1976 ( 33 tahun berkhidmat ) sebagai Warden Trafik di Pejabat Urusetia/Undang-Undang serta pernah berkhidmat di Jabatan Pengurusan Lalu Lintas ( 1978 ).

Pada usia 20 tahun arwah mula memasuki DBKL

Pada 16.4.1982 arwah telah dilantik sebagai Pembantu Tadbir ( dulu dikenali Kerani Tingkatan Biasa ) di Jabatan Perancang Bandar dan Kawalan Pembangunan ( 1982 ) sebelum ditukarkan ke Jabatan Pemgurusan Perumahan ( 1987 ).

Pada tahun 1999, arwah telah ditukarkan ke Jabatan Pengurusan Organisasi (JPO ) - yang kini dikenali Jabatan Pengurusan Sumber Manusia ( JPSM ). JPSM( Bahagian Perkhidmatan ) adalah jabatan terakhir arwah. Arwah pernah terpilih sebagai penerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang sebanyak 3 kali (1994, 1998 & 2003 ).Arwah mula menghidapi penyakit Parkinson pada tahun 2005-2006 dan telah dibesarakan atas sebab kesihatan pada 16.09.2009.

Arwah telah kembali ke rahmatullah pagi tadi antara pukul 5.00 pagi di kediaman beliau di Taman Putra Jaya, Seri Kembangan .1 Oktober 2009/12 Syawal 1430.


AL-FATIHAH. Moga roh arwah Abg. Johari di cucuri rahmat dan ditempatkan dalam golongan orang yang beriman. Salam Takziah kepada keluarga arwah dan terima kasih sahabat-sahabat yang hadir di majlis pengembumian arwah.

Kredit:

-Fail /Buku Perkhidmatan arwah
-Gambar Ihsan Encik Jamal & Fail arwah

0 ulasan:

Post a Comment

Komen pembaca

Powered By Blogger
Related Posts with Thumbnails

Info Blog

Bahagian Perkhidmatan, Jabatan Pengurusan Sumber Manusia adalah bahagian terbesar serta guna tenaga teramai dalam Jabatan Pengurusan Sumber Manusia beroperasi di Tingkat 24, Ibu Pejabat DBKL, Menara 1. Fungsi adalah berkaitan dengan perkhidmatan kakitangan DBKL merangkumi Elaun, Cuti, Pinjaman, Pencen, Pengesahan Dalam Perkhidmatan ,Jawatankuasa Pakaian Seragam serta menyimpan fail peribadi kakitangan DBKL sejumlah lebih 10 ribu kakitangan. Blog ini telah dirasmikan oleh Encik Jamal KUP pada 27.7.09.
Upadate: Telah bertukar nama kepada Unit Persaraan & Kemudahan mulai bulan September 2011